Sunday, October 25, 2015

banyak dah berubah

Assalamualaikum...



rasa macam dah lama betul tak update blog ni. dah berapa bulan dah pun hihi. sepanjang tempoh aku tak menghapdate blog ni rasanya dah macam2 benda terjadi kat aku tapi rasa malas nak menulis. tak macam zaman belajar dulu, semua benda nak bercerita hihi.

tapi hari ni rasa mood nak bercerita juga lah. buat kenangan untuk anak cucu nanti =)

antara benda besar yang aku lalui sepanjang tempoh aku tak update blog ialah HARI KONVOKESYEN pada 10 JUN 2015. mungkin tarikh yang takkan aku lupa lupa sampai bila-bila.


yes, im finally graduate!!! dah ada degree. Alhamdulillah. habis sudah 5 tahun setengah aku di IPG Kampus Pendidikan Islam.



tak banyak sangat pun gambar konvo aku. gambar pre konvo ada la beberapa keping. takkan nak show of semua kan hihi. tapi gambar pak we nak tunjuk kat orang tak pe kan? dah konvo dah bebas boleh la tayang pak we hahaha. 

aku pergi konvo ni sorang sorang saja tanpa ditemani sorang pun ahli keluarga aku. entah, memang dari awal tak terasa nak ajak. maybe sebab aku fikir pun tak semangat sangat nak konvo. dah la masih menunggu posting. atau dalam bahasa lain masih Menganggur HAHAHAHAHA. bangga sangat kan dengan tittle menganggur tu. aku pergi konvo ikut kawan-kawan aku. hari konvo menumpang kasih kat family boipren aku haha. yes boipren ! 

sebenarnya banyak sangat hikmah kenapa aku tak ajak family aku. ada hikmah yang aku rasa sangat sangat besar kenapa dari awal aku tak ajak family aku. bayangkan dalam dewan tengah konvo aku dapat kol dari kakak aku bagitau ayah aku excident. memang tak dapat aku nak gambarkan perasaan aku masa tu. nasib baik masa tu aku baru ambil scroll. kalaula aku tak ambil scroll lagi masa tu memang tak da maknanya aku nak naik pentas masa tu. masa orang lain tengah happy happy dah ambil scroll aku hanya mampu menangis dalam dewan tu. lantak semua orang tengok aku dah tak ada perasaan masa tu. walaupun kakak aku cuma bagitau ayah excident tapi hati aku memang tak sedap sangat dah masa tu.

keluar dari dewan konvo aku terus cari kawan kawan aku. menangis lagi! dah mengadu kat kawan kawan aku cari boipren aku pulak. sambung menangis. jumpa mak ayah boipren aku menangis lagi huhuhuhu. walhal orang lain tengah happy weh. aku dah hilang mood nak bergambar. tapi berjaya lah juga ambil gambar sambil kontrol perasaan hahaha.

dalam pukul 2 petang abang aku pula kol. kalau boleh dia nak aku balik cepat cepat. nasib baik tiket bas tak beli lagi. jadi, aku boleh cari tiket  paling awal. tapi masa abang aku kol aku fikir positif lagi. masih berharap ayah aku okey.

dalam pukul 5 petang adik aku kol. bagitau ayah dah meninggal. k fine. aku dah nak gila masa tu. dah la kat rumah kawan aku masa tu. tak fikir nak malu dah. yang aku tau aku nak menangis puas puas. 

Allah memang tak sangka sangat sangat. aku dah tak ada ayah. masa aku tak ada kat rumah pula tu. why???????????? tapi aku bersyukur sangat sangat family aku yang lain tak ikut aku konvo. atleast waktu  akhir ayah aku abang-abang kakak-kakak aku dapat teman ayah. Alhamdulillah =) 

5 minit lepas adik bagitau ayah aku dah meninggal, boipren aku pula kol. bagitau kami yang menganggur ni dah dapat POSTING. what the???? masa ayah aku ada kenapa aku tak dapat posting. walhal ayah aku nak sangat tengok aku posting. nak tengok aku kerja!!! hmmm mungkin ada hikmahnya. senyum =)


sebab tu aku kata 10 Jun 2015 adalah tarikh yang takkan aku lupa sampai bila-bila. hari AKU KONVO, hari AYAH AKU MENINGGAL, hari aku tahu dimana AKU POSTING !!!!!!

sampai rumah pukul 12 malam, tengok ayah aku. memang sedih. jumpa mak aku, lagi bertambah sedih. masa ni aku tak tahu nak bagitau ke tak dekat family aku yang aku dah dapat posting. tapi lepas sembang sembang dengan abang aku. dia pun okay, tenang je. aku pun bagitau aku dah dapat posting. ke SABAH. huhuhu why so jauh. dah la ayah aku baru meninggal. 2 minggu lagi nak kena lapor diri dah. soo sad. siapa nak jaga mak aku =(. . tapi abang aku selaku wali aku sekarang dia cakap takpa, pi ja. lepas tu siap tanya lagi hakim dapat mana? aku pun bagitau sabah juga. lepas tu dia siap cakap lagi, kawen jala terus. hahaha macam tak sesuai ja nak kawen. ayah baru meninggal aku pula sibuk nak kawen. memang tak laaaaaa...


................................................................................................................


























aku pendekkan cerita, dua hari lepas ayah aku meninggal boipren aku and his family datang ziarah. lepas tu terjadi la episod KAHWIN dalam kamus hidup aku hahahaha. memang tak plan memang tak sangka akhirnya kami decided untuk kahwin sebelum fly ke Sabah. bukan sebab kami nak, tapi sebab family aku pun suruh. family dia pun ok. apa lagi. ON jela kihkihkih.

mungkin salah satu sebab family aku suruh kahwin ialah depa tak nak risaukan aku kat tempat orang. sabah kan jauh huhuhu. k la, nanti sambung story lagi pasal wedding of the year kami ni hihihi.

kami dah sah jadi suami isteri sekarang sebab tu aku berani guna perkataan BOIPREN. kalau tak aku pun geli. sumpah!!! hahahaha

No comments:

kami

Daisypath Anniversary tickers

i love my blog

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers