Thursday, March 5, 2015

life update

Assalamualaikum...

Rasa dah lama pulak tak update blog huhu. Alhamdulillah masih lagi sihat and bernafas macam biasa, masih lagi pengganggur tegar yang dahagakan pekerjaan hahaha. 

Btw, sekarang dah dekat 4 bulan aku duduk rumah bela badan disamping memantapkan ilmu rumahtangga. Kalau sebelum ni aku duduk rumah dengan mak ayah, tapi sekarang aku tinggal dengan kakak aku di port dickson. Mula- mula malas juga nak duduk dengan kakak aku. Lagipun kesian mak ayah aku tinggal berdua je kat rumah. Tapi kakak aku minta tolong jagakan anak dia. Mak aku pun suruh sebab kesian anak buah aku tak ada orang nak jaga huhu.

So, dah sebulan lebih la aku jadi baby sitter. macam biasa rutin harian aku. Tetiap hari masak, kemas rumah, melayan anak buah, tido. Amboi bertuah betul kakak aku. Balik rumah goyang kaki je sebab kerja rumah semua aku settle kan termasuk basuh baju, lipat baju bagai tu kikiki. Nasib baik ada adik yang rajin macam aku. Hikhikhik




inilah dia anak kakak yang aku jaga hari-hari. Muhammad Aqif Rayyan. Nasib baik manja and senang dijaga. Setakat ni tak pernah buat perangai lagi melainkan time dia mengantuk. And yang paling best dia tak pernah lagi berak masa kakak aku tak ada kahkahkah. Bijak betul sayang mak chaq ni. 

Selain jadi baby sitter and suri rumah sepenuh masa, aku juga sibuk dengan instashop aku. Emm tak lah sibuk mana pun sebenarnya haha. Alhamdulillah seronok juga berniaga ni rupanya. Boleh la aku beli topup guna duit sendiri kehkehkeh.


My baby my instashop. Ok, sesiapa yang ada insta tapi belum follow lagi instagram husnahouse cepat follow sekarang. Sebab collection yang aku jual semua cantik. Rugi kalau tak beli. Betol tak tipu heeee.


ni gambo masa kat kelantan hari tu. Nasib baik ada mak yang baik hati support anak yang menganggur ni haha. Tq mak. I love you.

Tapi... tapi... kontrak aku untuk jadi baby sitter akan tamat tak lama lagi. maybe sampai tengah bulan 3 je. Kakak aku pun dah pening nak cari pengasuh aqif. hmm kesian jugak. Tapi nak buat macam mana. Aku pun dah 24tahun kan. Taknak lah jadi baby sitter lama- lama sangat. Nak bina hidup sendiri pulak. Ececeh. 


InsyaAllah bulan april nanti my new life begin. Yang tu aku update nanti. Bye !!!!


No comments:

kami

Daisypath Anniversary tickers

i love my blog

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers