Wednesday, September 19, 2012

bengkel kreatif seni khat islam

Assalamualaikum =)


semalam bersamaan dengan 19 september, semua student PISMP course pengajian agama  selesai menjalani bengkel khat untuk subjek yang kami wajib ambil sem ni iaitu subjek pengajaran jawi. bengkel ni adalah salah satu tugasan projek kami. dalam bengkel ni kami kena hasilkan kata-kata hikmah dalam jawi. kata-kata hikmah tu mesti ditulis dengan menggunakan khat, lepas tu kena buat kat atas perspek. first time tau aku kena buat benda macam ni. 



sebelum bengkel ni start kami dah sediakan  kata-kata hikmah yang kami nak lepas tu kena tulis kat kertas minyak dulu. kalau nak tulis terus kat atas perspek jenuh la wei =)



semua orang kusyuk siapkan khat masing-masing. kena buat cantik-cantik la sebab ada markah tau untuk tugasan projek kami



mula-mula kami kena tekap kata-kata hikmah tadi kat perspek lepas tu kena ukir pulak. kelihatan kak nida tengah kusyuk yer disitu kehkehkeh.



juja dengan aida. depa dua ni lagi tekun dari kak nida T.T



lepas dah habis ukir kami kena spray cat pulak. baru aku tau susah jugak nak buat benda alah ni. banyak step wo. mula-mula cat tulisan, kena tunggu kering dulu baru cat border pulak



baru 50% siap. kena spray dengan cat hitam baru sempurna khat kami =)



hasil tangan minah dengan fira. depa siap cepat jer dari kumpulan aku 



ni yang kumpulan aten. cantik kan? secantik gadis-gadis di atas muehehe




kumpulan kak aini and dayah. suke lettew dapat jadi top 5



ni lah hasil kumpulan aku. rasa bangga sesaat dapat hasilkan benda ni hihihi. thanks nawal and najwa !



masa itu emas by nor, aisyah and fiza



kumpulan kak na and rahmah yang poyo. sampai hari ni hidung depa still kembang sebab dapat jadi top 5 hahaha. hasil khat depa ni akan digantung kat jabatan pengajian islam dan moral =)



antara hasil-hasil khat yang berjaya disiapkan. semua ada 34 kumpulan, jadi semua ada 34 khat la. daripada 34 tu ustaz dah pilih 5 yang terbaik. tahniah la sapa yang dapat tu. aku tak jeles pun kahkahkah.



semua cantik dimata aku



yang ni pun top 5 gak. sekali tengok pun dah nampak lawa 



hasil  hakim and wali. depa ni lain dari yang lain sikit sebab guna background biru putih. tapi cantik =)




boboi boy kelas aku. khat haziq dengan ajlani pun cantik =)


lepas bengkel ni aku rasa nak beli perspek banyak-banyak lepas tu nak buat khat banyak-banyak gantung kat rumah sendiri. serius happy bila tengok hasil tangan sendiri dan yang penting baru aku tau cara nak buat benda ni hihihi.

ok bye !



No comments:

kami

Daisypath Anniversary tickers

i love my blog

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers