Sunday, February 3, 2013

berbasikal di taman botani putrajaya

Assalamualaikum =)



hari ni lah satu-satunya hari cuti untuk aku sebab semalam kami semua ada kelas ganti untuk raya cina nanti. kami kan student ipg. memang macam duduk kat sekolah lah. nanti raya cina IPG aku ambil cuti seminggu jadi kami kena ganti la balik. penat sangat dah la hari-hari kelas full sampai 4.30 petang. bila habes kelas otak pun dah tepu, penat pastu tido :p

jadi hari ni merangkap cuti hujung minggu aku,fira and rahmah decided nak pergi senamrobik dekat taman tasik cempaka. macam hari tu la jugak yang aku pernah story kat sini


hari ni kami terlambat sikit. masa kami pergi tu orang dah start dah. tengok tu semangat betul pak cik mak cik siap pakai baju yang kami dapat hari tu =) masa ni dah habes dah ni. aku pun join kejap je tak sempat nak berpeluh pun.

lepas tu aku fira and rahmah plan nak pergi taman botani pulak. ni idea spontan ja sebenarnya sebab tak puas senamrobik. lagipun kami memang teringin nak naik basikal. dah lama sangat kami tak naik basikal.


lama jugak kami tunggu nak dapat basikal ni sebab penuh. nasib baik tunggu punya tunggu dapat gak akhirnya.


dak Fira dengan basikal beliau.


best wo berbasikal sambil tengok permandangan cantik. tak payah verangan nak pergi pulau jeju pun hihihi.


sejak akhir-akhir ni romantik betul nida dan roommate beliau kehkehkeh.


azam tahun 2013 kite ialah nak rajin bersukan hehe. bukan nak diet tapi nak sihatkan badan :p


disamping berbasikal kite boleh menikmati permandangan yang cantik disini. sesuai untuk suami isteri macam kami huehuehue. sory aku tak berminat dengan sesama jantina :p


bergaduh dengan BF ? jangan risau taman botani putrajaya adalah lokasi yang sesuai untuk anda melayan perasaan muehehe.


selain kat bilik, kami juga boleh bermanja-manja di sini =_=


boleh bergurau senda lagi.


dah puas pusing-pusing tasik kami berbasikal kat atas bukit pulak. seronok sangat sekali sekala hilangkan stress kat tempat macam ni. 



nida, rahmah and fira. 


nida and rahmah. kat sini boleh la buang tebiat ambil gambo camni hehehe. 


kami sewa basikal sejam je. lepas tu kami naik kat canopy walk pulak. tapi jalan tak habes pun sebab fira dengan rahmah tak nak sobsobsob.


dekat canopy walk


dak fira


dak rahmah


nak cari budak paling malu di abad ini? ha ni lah dia :D


puas sangat hari ni sebab dapat naik basikal. semester lepas aku datang rehlah dengan classmate yang lain basikal dah penuh. kalau nak datang sini better awal la. biar sampai sebelum kaunter buka hehe. tu pun kalau korang gigih sangat nak berbasikal la. macam tadi pun kami kena tunggu dekat sejam gak. nak lagi selamat datang masa hari bekerja, sure basikal tak habes punya. lagipun kalau hari bekerja sewa rm2 per hour. kalau weekend rm4 =) 

last aku naik basikal kat sini masa tahun 2010. rasa kelakar pulak baca post aku yang dulu haha. maklumlah zaman tak berapa nak matured. badan pun slim macam megan fox lagi masa tu :p tak caya tengok sini

ok bye!



No comments:

kami

Daisypath Anniversary tickers

i love my blog

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers