Thursday, March 29, 2012

pbs : outdoor aktiviti

 assalamualaikum =)

sepanjang seminggu kat Sabak Bernam, banyak jugak la aktiviti yang kami buat. tiap-tiap hari lepas balik sekolah mesti keluar jalan-jalan. cuma hari first je kami tak keluar sebab semua tidur tak ingat dunia haha. saja mengantoikan diri =)

rasa macam tak puas seminggu kat sabak bernam tambah pulak orang-orang sabak bernam yang very friendly especially family fiza. i like them much!

nak bagi senang sikit meh aku cerita satu-satu apa yang kami buat. ceit! tetiba rasa skema bila buat entry ni. taktau nak buat ayat macammana lagi ngehngehngeh.


pekan sabak bernam


tak puas shopping kat sini. setiap kali datang mesti ada barang nak dibeli. betul la orang cakap sabak bernam is the best place untuk shopping murah-murah.


kat sini pun ada tempat nak ber"romantik" awww. ok tipu ja


homestay sungai haji dorani



sebelum ni aku dengar nama homestay ni kat tv ja tak sangka aku dah sampai sini. memang betul-betul cantik ah kawasan kat homestay ni. tapi tak sempat pulak aku masuk check kat dalam homestay tu. orang sini cakap homestay ni memang sentiasa penuh.

terpegun kejap dengan permandangan kat kampung sungai haji dorani. patutla orang selalu berlakon kat sini.

satu lagi aku betul-betul nak kenal la sapa Haji Dorani yang sebenarnya. kalau datang sabak bernam ni nama dia memang sangat famous amos la. kawan aku yang 21 tahun tinggal kat sabak bernam pun taktau sejarah Haji Dorani.


dinner dengan family fiza


aku pun tak ingat nama restoran ni tapi dekat jer dengan rumah fiza. dalam 5 minit macam tu kot. tq mak cik Rahmah and pak cik saimin belanja kami



yeaah. aku dah ada family angkat kat sabak bernam. tetiba iktiraf diri sendiri jadi anak angkat pak cik saimin. kalau fiza tau mesti dia kata aku perasan kekeke. 


rumah aziera


first time dapat pergi rumah aziera. sebelum ni kenal gitu-gitu jer kat maktab. nak sembang rancak-rancak memang takla sebab dia dok kelas lain. last-last PBS sekali baru ku tahu rupanya dia kecoh juga orang ja kikiki. best awww pi rumah dia dapat makan mee bandung.



kalau nak kenal mana satu aziera senang jer, cari yang senyum paling lebar tu hahaha. sapa-sapa yang nak cari homestay kat sabak bernam ni boleh jugak call parents aziera sebab rumah dia pun homestay jugak.


pantai sungai nibong


kononnya fiza nak bawak kami cari mentarang. mentarang apa macam ni. air dia punya la ganas masa ni. nebes aku!



nampak ja cantik tapi bahaya wooo kat sini



marina park

lepas pergi sungai nibong kami pergi marina park pulak


menunggu nelayan balik dari dari laut


menikmati burger yang kami beli kat sungai nibong



tempat ni memang cantik. secantik gadis-gadis di atas. muahahaha



baru aku perasan azua baru muncul dalam gambar ni



gaya model yang kurang kualiti, takpe asalkan dapat menikmati keindahan alam kat sini =)


minah tengah layan mood jiwang sambil tunggu fakhrul kat udara haha. tak pasal-pasal minah sekeh aku nanti


ok babai



2 comments:

kuntum said...

tak tau pula ada tempat menarik di sabak bernam tu. bestnya jln2.

aminah halim said...

mmg aku nk sekeh2 je kooooo

kami

Daisypath Anniversary tickers

i love my blog

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers