Friday, February 25, 2011

cuti-cuti malaysia @ Pulau Pangkor

Alhamdulillah hari ni berjaya jugak aku update blog ni... yeay!
semalam baru balik dari BIG.. penat wooo 4 hari 3 malam bercamping.. tidur dalam khemah.. memang sakit badan tapi pengalaman yang sangat bermakna.. yang paling
penting aku dah tamat ikuti kursus BIG fasa satu ni.. lega2..

tapi kali ni aku takmau cerita panjang2 pun pasal BIG.. nanti la yer aku buat post pasal BIG..
aku dahulukan cerita pasal Pangkor dulu yer..kang jadi pekasam pulak (-_-)

sepertimana post aku yang sebelum ni, aku ada bagitau pasal aku akan ke Pulau Pangkor kan untuk kursus Pembimbing Rakan Siswa fasa ke 2.. memang best woooooooo.. tambah2 lagi aku memang tak pernah pergi Pangkor..ekekekeke...


takmau karang panjang2..korang hayati la senirik kronologi perjalanan aku ke Pangkor.............(+_+)




* pukul 12.30 tgh malam kami bertolak dari IPG KPI ke Lumut, Perak.. kalo tak nak bertolak pukul 12 tapi atas sebab2 tertentu terpaksa bertolak lewat setengah jam..

* pukul 5.30am kami sampai di Lumut then semayang subuh semua kat masjid ape ntah..


* lepas semayang subuh semua merayau2 kat pekan lumut..isi tangki perut and beli barang2 sikit sebelum naik feri ke Pulau Pangkor



* macam sodap jer dak2 ni menjamu selera..


* sebelum naik



* time ni semua pakat tak sabo nak sampai Pulau Pangkor



* Alhamdulillah dapat jugak naik feri.. apa lagi p
osing sakan la weyh..ekekeke



* mereka2 ni dok menghayati keindahan alam kot




* naik feri memang best..muahahaha



* tetibe ternampak ramai giles orang India.. dorang tengah sambut perayaan ape ntah..aku lupa la.. yang cucuk kat badan dorang dengan besi semua tu..bagi dorang bila dorang buat semua tu dapat sucikan dari dosa2 yang dorang dah buat..menurut apa yang aku taw la kan..ekekeke



* dalam pukul berapa ntah aku selamat sempat sampai ke Pulau Pangkor..lupa pulak..then terus naik van pink ni ke Palma Beach Resort..kat sini memang teksi macam ni..




sepanjang perjalanan ke resort aku dapat tengok senirik orang2 India ni berarak sepanjang jalan.. macam2 dorang buat..eeeeei ngeri aku tengok..tapi kan bukan orang India jer yang buat, orang Cina pun ada gak weyh.. memang pengalaman yang menakjubkan bagi aku..selama ni tengok kat TV jer dorang sambut benda ni..aku ada rakam..nanti kalo rajin aku upload video tuh..:)



* waaaaaaaaa...masa yang ditunggu2..akhirnya kami sampai jugak ke Palma Beach Resort..




* bilik bernombor 26 yang kami duduk..





* hohohohoh.. takda kerja lain lor.. bila sampai jer terus on camera then snap da picture..



* masa untuk makan tengahari



* hari yang sama.. dalam pukul 4 macam tu ada sesi ice breaking..



* lepas tu ada aktiviti buat bakul dari tali.. ekekeke.. ngarut jer budak2 ni..tak nampak rupa bakul langsung.. tapi best r..



* jejalan kat kawasan resort.. banyak lagi resort yang ada kat sini.. semua dekat2 jer



* haaaaa.. ni la objektif sebenar kami ke sini..untuk kursus bukan jalan2 makan angin jer..muahaha



* da pakai vest ni nampak macam pekerja kat Jabatan Agama Islam la pulop...:0



* sedang mengikut arahan yang diberikan oleh Ustaz Ali Imran


____________________________________________

* dah habes jer sesi ceramah by Ustaz Ali Imran, ada aktiviti night walk pulak.. time ni aku dibuli..kena tutup mata ngan kain hitam..sob3.. tapi best sangat2 sebab berjaya jadi pelakon untuk malam ni.. pelakon?? kikikiki

____________________________________________

next day pepagi ada sukaneka..pastu island tour
then pergi snorkling... tapi aku tak ada pulak pic sebab tak bawak kamera time ni.. rasa rugi jugak tapi nanti aku mintak la kat sapa2 yang ada :)


* balik dari snorkling jejalan pulak.. beli cenderamata and hadiah untuk tukar2..
muka dah burn giles sebab tak pakai sun block time island tour and snorkling..
padan muka..hikhikhik




* sebelah malamnya ada BBQ..





* nampak sodap tak?? ni aku yang punya.. tapi aku da makan kenyang la.. kuar balik da pon..hehehe



* lepas malam ada tukar2 hadia pulak.. Maula jadi pengacara

____________________________________________

hari ke3 kat Pangkor

pepagi lagi kami pergi jungle trekking..
lepas tu siap2 untuk balik.....


* sebelum balik ada majlis penutup secara ringkas..
then penyampaian hadiah kepada setiap kumpulan..



sebelum naik feri kat jeti pangkor ke lumut sempat lagi usya2 barang2 kat kat sini..tapi aku tak beli pon..:)



dah sampai Lumut.. sedih2 dah nak balik Maktab..

* pukul 5 petang kami bertolak balik ke Maktab naik bas mini maktab yang pakai natural air.. seat pon keras semacam jer..

* pukul 11 malam selamat sampai ke IPG KPI..

:: bagi aku Pulau Pangkor tak da la best sangat.. tapi dah kami pergi ramai2 dengan kawan2 so suasana tu jadi enjoy and best.. kalo nak bercuti dengan family aku tak pergi kot Pangkor.. tak ada apa sangat pon..lagi satu aku tak suka sangat mandi laut..ekekeke..

sekian terima kasih..



kami

Daisypath Anniversary tickers

i love my blog

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers