Tuesday, March 1, 2011

Misi mencari kanak-kanak di PKNS Bangi

Assalamualaikum kawan2 semua?
hari ni aku nak bercerita pasal assigment perkembangan kanak-kanak yang aku kena buat
eh2..buat apa nak cerita pulak kan..
ni kan assigment aku..bukan assigment korg..ekekekeke
actually aku cuma nak kongsi pengalaman aku untuk siapkan assigment ni..
salah satu benda yang aku kena buat ialah cari seorang kanak2 yang berumur antara 2 hingga 7 tahun..
pastu suruh dorang buat 5 experiment yang berkaitan dengan perkembangan kognitif berdasarkan Piaget's Conservation Task..
memandangkan kat maktab aku tak ada kanak2 so, aku and kawan2 kelas aku pon buat la satu operasi untuk mencari kanak2 supaya dorang boleh buat experiment tuh..
nak suruh anak buah aku pon susah jugak sebab dorang duk jauh..
assigment ni kena buat secara berpasangan..bukan individu..ekekeke

tempat yang kami tuju ialah Kompleks PKNS Bangi


perkara pertama ialah setting tempat untuk proses ujikaji..
bila dah siap semua baru boleh cari budak



tengok2.. siap ada hadiah and gula2 lagi taw untuk tarik perhatian budak2 tuh



jeng2..ini adalah kanak2 kedua yang aku dan partner aku berjaya culik..budak yang pertama tu lari cepat sangat.. tak sempat den nak bergambar dengan dia..
dalam tugasan tu kami kena cari seorang ja budak tapi oleh kerana terlebih efisyen aku and partner aku guna 2orang..dah alang2 ramai budak kat situ..hikhikhik



tetiba pulak gambo ni jadi mood antik pulak..takpe yang penting aku ada bukti dengan budak ni..
tq dik tolong akak:)
haaaa.. lupa nak cakap adik ni sebenarnya dah berumur 9 tahun..tapi dia nampak kecik..lagipon time ni ramai budak yang takmau ngan kami..belagak tol..hua3



my partner..nurul shafira matzin..

ok moral value yang aku dapat pada hari tersebut ialah:

bukan senang taw nak berhadapan dengan masyarakat..sebelum kami suruh budak2 ni buat experiment tu kami mintak izin dulu ngan mak ayah dorang..
mula2 tu macam2 soalan yang mak ayah dorang tanya..bila cakap kami student IPG baru dorang bagi pinjamkan anak dorang tu..yelaa kan ingat senang ke nak percaya kat orang..lagi pulak sekarang ni banyak sangat kes kanak2 hilang la apa la..tapi kami bukan penculik ok..kami budak baik..hihihihihihi

selain tu ada jugak budak yang nangis bila kami panggil.. ces, buat nebes aku ja taw..

apa pun ni semua pengalaman la bagi aku macammana nak berhadapan dengan masyarakat..memang macam2 karenah..

satu lagi kalo nak jadi direct selling memang aku fail la..muahahaha
takut bila orang pandang kita pelik semacam jer

ok..aku mengarut takat ni dulu..
tengok la video kat bawah ni video budak laki yang kami suruh dia buat experiment tuh..
tq adik sebab tolong akak and bagi kerjasama lepas akak bagi kamu gula2

No comments:

kami

Daisypath Anniversary tickers

i love my blog

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers