Saturday, May 21, 2011

Tips : untuk menjadi tinggi

Assalamualaikum =)

kali ni aku nak share satu tips dengan anda2 sekalian. sape yang merasakan bahawa dirinya tak berapa nak tinggi ataupun yang dah cukup tinggi tapi nak tambah lagi ketinggian boleh la baca sampai habes yer. bukan apa. mesti ramai yang idamkan badan yang macam model kan. tinggi. kurus. fuhh perfect la. 
orang kata kalau orang laki rendah kawin dengan perempuan yang tinggi pasangan tersebut akan murah rezeki. aku pon tak pasti samada benda ni fakta atau auta. mungkin sesapa yang nak berkongsi pengalaman dengan aku boleh la. hehehe

suka tak dapat jadi tinggi macam zirafah?

 sebelum mencapai ketinggian yang ideal dengan berat badan anda. pastikan anda mengukur dahulu berat badan dan ketinggian masing2. takut nanti kang dah terover tinggi. BMI pun jadi tak stabil pulak kan. ok! semua dah pun mengukur ketinggian dan berat badan masing2 kan.kita ke bahagian seterusnya.

menurut nurse yang aku jumpa masa form 3 dulu. masa tu seingat aku form 3 semua kena suntik. suntik untuk apa aku sudah lupa.
sebelum disuntik semua students kena beratur seorang demi seorang. tunggu turn untuk disuntik. sebelum sampai ke meja suntikan semua students kena ukur ketinggian masing2 dulu. lepas tu kena timbang berat. time tu akan ada seorang nurse yang tolong rekod ketinggian dan berat badan setiap pelajar.bila dah selesai baru akan disuntik. 
bila sampai ja giliran aku. sebelum nurse yang ditugaskan untuk suntik aku keluarkan jarum. aku sempat tanya dulu nurse tu. maklumla dok tengah nebes2 mulut pun lancar la kan. 
soalan aku " nurse, emmm berat badan saya ni ok tak? 
hahaha. tiba2 seorang lagi nurse kat sebelah tu gelakkan aku. lepas tu dia tanya berapa berat dan tinggi aku. 
so, dengan semangatnya aku pun jawab la. " berat saya **. tinggi saya **. 
lepas tu nurse tu jawab " berat kamu dengan umur kamu sekarang dah ok. tinggi kamu ni la. kalau kamu boleh bagi tinggi lagi sikit baru ideal ni"
cissss. mesti dia nak kata aku rendah kan. takpe2. sedapkan hati aku pon tanya. "agak2 saya ni boleh tinggi lagi tak?
dengan selambanya nurse tu jawab " boleh, petang2 kamu pergi bergayut kat pokok"

hahahaha. kurang asam punya nurse. tapi aku sempat jugak jawab. "kalau bergayut kat pokok tangan jela makin panjang" 

bersyukur dengan apa yang ada

ok. ketinggian adalah melibatkan faktor baka. bersyukurlah dengan ketinggian yang kita miliki sekarang. ekeke. tapi kalau nak tinggi jugak  tengok dan klik di sini. =)

15 comments:

LiLy @ MaMaQiStInA said...

selalu org ckp klu nk tinggi selalulah bergayut..tp kang tangan plak yg jd pjng..tinggi x bertambah2..huhu..
Mcm lily ni kategori rendah..tp mak ayah X juga rendah..hmmm..X taulah mcmana Qis ni nnt..koz mummy ngan daddy dia dua2 kecik..hiks.. ;)

zih@n said...

hehe...gigih baca kot2 la btl bleh tmbh tggi ni...kikiki

syukur dgn ketinggian skrg wlupn xbrapa nk tggi..hehe =)

Anyez Nasri ツ said...

bagi tips utk kurus tanpa diet yng teruk , boleh tk ? hihi .

mykhalis said...

khalis tinggi..isteri rendah..baby Khalis dah nampak dah tingginye..leh jadi model..hehehe

ZAIDAHTUL AKMAL said...

hahaha, same la kite, gigih kot bace sampai bawah...nak tinggi la katekan..
Earning Dengan BerBLOG!!
Bosan

kakyongnida said...

LiLy @ MumMyQiStInA : qis kalo kecik pon dia comel..hehe

kakyongnida said...

zih@n: bagus2. kita kena bersyukur. rasa mcm kita ni dah tak tinggi kot. haha

kakyongnida said...

Anyez Nasri ツ : boleh2. nanti kte bagi.hahaha

kakyongnida said...

khlish : untung baby sebab dia tinggi.haha

kakyongnida said...

zyash : bukan dah tinggi ke.haha

kindergartenlibrary said...

nelly rendah , adik tinggi gilo ~

Anonymous said...

nasib baek tinggi dr hg

Anonymous said...

untuk menjadi tinggi haruslah melakukan beberapa senaman yang mendorong badan menjadi panjang termasuklah juga senaman bergantng. namun dengan menambah beberapa kaedah beberapa senaman yang disyorkan anda boleh menambah ketinggian 2"-4" dalam tiga minggu. cuba anda lihat di sini GROWING TALLER SECRETS ada beberapa rahsia untuk menjd tinggi yang anda harus tahu. terima kasih

Anonymous said...

untuk menjadi tinggi haruslah melakukan beberapa senaman yang mendorong badan menjadi panjang termasuklah juga senaman bergantng. namun dengan menambah beberapa kaedah beberapa senaman yang disyorkan anda boleh menambah ketinggian 2"-4" dalam tiga minggu. cuba anda lihat di sini GROWING TALLER SECRETS ada beberapa rahsia untuk menjd tinggi yang anda harus tahu. terima kasih

Cara Untuk Tinggi said...

Boleh gunakan alat tambah ketinggian http://www.tambahketinggian.com/index.php?ref=luv

kami

Daisypath Anniversary tickers

i love my blog

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers