Tuesday, October 4, 2011

kenapa perlu blog yang cantik dan kemas

Assalamualaikum =)

tak sangka dari seorang kawan yang bermana Naili Hazirah aku still berblog sampai sekarang. dulu cuma hangat2 tahi ayam jer. maklumla. aku ni bukan reti sangat bab2 IT ni. nak search google pun tak reti. tu cerita dulu2 la. zaman sekolah dulu. mana ada masa nak layan benda2 yang takda faedah semua tu. masa aku habeskan depan buku ja.muahahaha. aku buat friendster lepas dah habes SPM. yelaaa. dulu kan fesbukk tak takda lagi. jadi semua sibuk dok layan friendster. 

bila dah masuk IPG ni baru aku kenal sikit dunia2 internet ni. termasukla blog. bila tengok semua orang ada blog aku pun teringin jugak nak buat. best pa boleh cerita macam2 kat blog. kira blog ni macam diary la. hari2 nak buka. hari2 nak update. 

memandangkan blog ni lebih kurang macam diary aku, jadi aku rasa penting sangat blog yang lawa. yela kan. benda kita nak ngadap hari2 mesti la kena sedap mata memandang. macam nak cari calon suami atau isteri. tak hensem/cantik pun takpa janji sedap mata memandang. baru best nak ngadap hari2. hahaha

satu lagi. blog mesti kena kemas. ada susunan. bukan serabut dan berterabur dengan semua widget2 yang ada. aku ni pulak memang cepat rimas tengok benda2 yang serabut ni. bila dah rimas mula la nak sakit kepala. haish, untungla sapa jadi suami aku nanti. ekekeke

bagi aku, bagi aku la kan. hangpa aku taktau pulak macam mana. aku tak suka letak widget banyak2. satu serabut, satu lagi boleh buat blog kita jadi berat. nak loading saja dah dekat sejam. aku pun tension kalau blog aku sendiri macam tu. kekadang tu semangat membuak2 nak update blog terus tak jadi bila blog tak kuar2 lagi. tension2. 


bukan setakat blog. bilik pun haruslah kemas sebab bilik ni la tempat kita nak rehat2. kalau serabut bukan boleh rehat. makin stress ada la.
aku tidur dengan pompuan seksi weh kat sebelah aku. muahaha

sensor kamera aku dah rosak. hasilnya dapat la gambar macam ni. wawawa. sedih amat. bila la nak dapat kamera baru ni. sponsor2.

oklah. motifnya aku buat entry ni sebab semangat nak berblog semakin menjadi-jadi pulak lepas dapat template baru ni. sehari nak buka lapan puloh tujuh kali pun takpa. huhuhu. aku memang buka hari2 blog aku ni. cuma kekadang tu tak sempat nak update sebab banyak kerja lagi aku kena buat. lepas ni pun aku nak sambung buat laporan PBS hari tu. sesak nafas betul :)




3 comments:

nazirah said...

betul tu kekemasan itu menjadikan diri kte lebih tng ;)

tiefazatie said...

comel gle katil!

Anonymous said...

woow cun laa=) betul2 kalau xkemas jd xbrsemangat nk b'blog...hhehe

kami

Daisypath Anniversary tickers

i love my blog

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers