Tuesday, April 5, 2011

7 sebab kenapa kakyongnida berblog



1) Desakan seorang teman
- Untuk pengetahuan adik2 kakak2 ibu2 bapa2 sekalian, dulu aku tak tau satu habuk pon pasal blog ni..tapi my best pren kat UM Nilam Puri yang bernama Naili Hazirah telah mendesak aku buat blog ni lepas aku masuk maktab..dia kata “ Nida ko buat la blog, boleh la aku taw perkembangan ko walaupon kita dah berpisah” ekekeke..tengok betapa sayangnya kawan aku tu kat aku..so, disebabkan beliau maka terhasillah blog kakyongnida ni..tq nanai..cayang hang manyak2 J
2) Untuk tatapan bila dah tua nanti
- Nanti bila dah tua2 opkos la memori kita ni akan hilang gak kan sedikit sebanyak..paling tak pon jadi pelupa..hihihihi..otak kita ni bukannya macam mesin kan..masuk benda baru keluar la benda lama.. nanti bila aku teringat zaman2 belajar, memori ngan kawan2 boleh la buka blog aku ni pastu view balik post2 yang aku dah buat..kikikiki walaupon baru 20 taun dah ada planning untuk hari tua..bagus2.. J
3) Untuk anak cucu aku
- Aku terfikir jugak nak buat blog macam Kak Ana tu..bila dah kawen dah ada anak aku akan story pasal anak2 aku kat blog ni..dah besar2 boleh dorang tengok..hehehe..entah kawen ke idok aku ni.. J insyaAllah kawen!
4) Practice kemahiran menulis
- Walaupon blog aku ni takdala mantap sangat..gaya penulisan pon memboringkan tapi at least aku tulis jugak apa yang terlintas..aku akan cuba sedaya setiap detik setiap saat setiap minit setiap jam setiap hari untuk memperbaiki penulisan aku..hehehehe..gaya macam ada orang baca.. J
5) Hilangkan boring
- Percaya atau tidak aku boleh hadap lappy kesayangan aku ni 24 semata2 untuk blog..tu pon kalo tak da kerja la kan..kalo ada kerja takleh la nak buat macam tu..hehehe..dulu masa mula2 buat FB aku tak peduli sangat ngan blog ni..tapi sekarang FB aku tak peduli sangat, dah boring nak layan FB..so, blog ni la tempat aku bermanja2..hohohoho..aktiviti blogwalking sangat menyeronokkan..boleh tambah banyak pengetahuan am aku ni. J
6) Buat income tambahan
- Ekekekeke..sebab yang memang takleh belah..aku ni jenis cepat terpengaruh ngan orang.. dulu aku pernah privatekan blog ni sebab malu kalo orang baca . tapi bila my fren, dak Fira kata tak payah nak malu2..pastu dia suruh aku daftar nuffnang pulak kononnya nuffnang boleh bagi banyak duit kat aku, apa lagi semangat berblog pon semakin berkobar2 la pikir duit punya pasal..hahahahahahaha..nak taw tak berapa aku dapat sekarang dari nuffnang??? Hohohoho bek tak payah taw..buat malu aku ja..tapi itu dulu la..sekarang aku tak fikir dah duit2 tu semua..yang penting aku dapat update selalu blog aku ni..kalau orang tak baca pon aku boleh baca..kikikikikiki J
7) Kerana beliau
- Salah satu sebab aku berblog ni sebab beliau asyik tanya bila nak update..pastu asyik nak tengok gambar2 baru..hihihihi..ok beliau, saya uploadkan banyak gambar untuk kamu..semoga kamu enjoy melihatnya..peace! J
Ok tu ja yang aku dapat merepek kali ni..jangan menyampah pulak tengok sebab2 aku yang tak berapa munasabah tu.. (*_*) apa sebab korang berblog pulak ea?????


10 comments:

kindergartenlibrary said...

teruskan blogging !
=)

Qila Nisa said...

sy buat blog sbb suke menulis.fb bosann.x bole tulis bnyk2.haha

kakyongnida said...

nelly: tq

qila : same la kite,,hihi

Anonymous said...

mula2 wany blogging untuk suka2 je. tapi lama2 suka sangat. haha

Anonymous said...

sma jugk
awal2 tuh egt wat blog sbb ske bc entry owg
so snang na twu diorg da hpdte blom
n sknk
sy jugk mnulis entry
-_________-

mykhalis said...

happy blogging k,, kene ingat niat nie.. nnt jangan berubah pulak

Tips supaya blog sentiasa diingati

Kenangan lahir 80-an

Ada apa dengan dara

khalis datang ziarah di sini

kakyongnida said...

amanina:selamat berblog

khalish: saya akan ingat.. :)

Azah Rahaman said...

beliau ? pakwe letewwww , hahaha

azzey said...

Untuk anak cucu tu ; stuju gak tu..:)

slm kenal n follow

kakyongnida said...

azza: tak la,,bakal suami,,heheheheh

azzey : dah lama follow awak :)

kami

Daisypath Anniversary tickers

i love my blog

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers