Monday, April 4, 2011

yang last dah ni :)

Assalamualaikum

hari ni aku rasa macam nak habeskan semua story2 yang dah lama tu..lagi lama kang aku dah malas nak update..

hari terakhir kat SK Gong Pasir, Dungun Terengganu..rasa seronok yang teramat sebab tak perlu ke Sekolah lagi lepas ni tapi sedih jugak sebab nak tinggal budak2 kat sekolah ni..walaupon seminggu ja kat sekolah tu tapi rasa macam rapat sangat ngan budak2 terutama budak2 darjah 2 sebab paling banyak masuk kelas depa..dulu aku ingat aku ni jenis tak leh masuk ngan budak2 sebab budak2 yang dok mai kat rumah aku tu aku tak reti sangat nak melayan..ngan anak2 buah aku lain la kan.. tapi bila mai ja sekolah baru aku sedaq rupanya aku ni ada jugak sifat keibuan tuh..ekekekeke..


sekolah ni setiap hari kamis ada bacaan yasin time pagi.. hari ni PK 1 suruh kami yang conduct walhal cikgu2 laki ada ja..tapi takkan nak tolak pulak kan..nasib baik ada Aminah, beliau la yang menyelamatkan kami..kikikiki..hangpa paham dak ni?? kalo tak paham toksah paham pon takpa..kikiki

lepas habes baca yasin kena masuk lagi kelas 2 Jebat..


lepas tu tinjau kawasan sekolah buat kali terakhir..masuk dalam koperasi sekolah..sekolah ni kan baru 4 bulan beroperasi jadi kelengkapan semua memang amat menyedihkan sebab tak dapat peruntukan lagi..tengok la koperasi pon macam ni ja..barang2 yang dijual pon tak banyak lagi..


lepas tu mintak izin kat cikgu j-QAF ni nak tengok dia mengajar macam mana..


so kami pon tengok la kak Jalilah ni mengajar macammana..


semangat betol dak2 ni..pantang suruh buat apa2 semua nak angkat tangan..


dah habes tengok Kak Jalilah mengajar kami pi temuramah abang guard ni pulak..tanya macam mana ngan kerja dia


lepas tu interview akak cleaner pulak..kikiki
abaikan muka aku yang selekeh gila tu


hohohoho..ini aku dapat dari kelas 2 Lekir..kelas yang belakang sekali..hadui boleh tahan gak budak2 ni..kecik2 lagi dah pandai menggatai..aku dulu time2 macam ni nerd je lagi..tak kenal lagi apa itu cinta..ngeh3 bajet ja

budak 1 : cikgu2 dia dah ada kekasih
budak 2 : betoi cikgu..dia suka kat syuhada (bukan nama sebenar sebab aku dah lupa nama dak pompuan tu)
aku : hai kamu ni..betol ke ni ha
budak 3(org yang dimaksudkan): betol cikgu, saya dah ada 2 orang kekasih..tapi saya nak tambah dia sorang lagi jadi kekasih saya
aku: ish kamu ni..budak2 kecik mana boleh cakap macam tu
budak 3: takpa la cikgu..kecik2 saya ada kekasih..dah besar saya boleh kawen
shuhada: cikgu2 dia memang gatal..dia selalu ganggu saya
aku: dia buat apa kat kamu??
shuhada: dia selalu pegang pipi saya lepas tu dia selalu tarik tudung saya
aku: kamu ni..berdosa taw orang laki kaco orang pompuan..kalo pegang lagi berdosa..Allah marah masuk api neraka..kamu nak ka masuk api neraka??
budak 3: cikgu saya tak mau masuk api neraka..cikgu2 saya pernah jumpa orang gila talak
aku:hah! kamu jumpa kat mana
budak 3: saya jumpa kat KL
aku: gila talak tu macam mana?
budak 3: gila talak tu orang laki tu kawen ngan pompuan tapi lepas kawen dia nak cerai
aku: hahahahaha..rasa nak tergelak pon ada tapi still cover sambil brain wash cket budak2 tuh..aduyai nak salahkan sapa la semua ni..


sebelum balik PK 1 suruh pergi mesyuarat dulu..pastu dia mintak kami bagi ucapan sikit kat semua cikgu2 yang ada


lepas tu apa lagi..bergambo ler kejenye..


bye2 SK Gong Pasir..


petang tu Mak Teh Fira bawak kami pi pasar malam Dungun..besor doh pasar dia..


serius kat tempat aku takda orang juai2 macam2 ni


Fira dok membeli putu bamboo..eh2 betoi ka tak eh nama dia..ekekeke


ini adalah buat pertama kalinya saya melihat kuih telinga tikus..dak Fira yang cakap nama kuih tersebut..


dah beli makanan semua pergi berkelah kat Pantai plop..

hari ni terasa sedikit bersalah kat Cikgu Jo (PK 1) sebab dah janji nak pergi majlis solat hajat untuk budak2 darjah 6 kat sekolah lepas maghrib..alih2 tak pi pon sebab sebab sebab sebab malas kot..hahahaha

ok dah habes..

No comments:

kami

Daisypath Anniversary tickers

i love my blog

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers