Tuesday, April 19, 2011

Wanita maut terminum cuka getah


Assalamualaikum..



PASIR MAS – Seorang wanita yang dirawat di hospital sejak seminggu lalu akibat terminum cuka getah yang disangkanya air oren akhirnya meninggal dunia semalam.
Mangsa, Lijah Mamat, 88, menghembuskan nafas terakhir kira-kira pukul 6.10 pagi di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II), Kota Bharu.
Menurut anak lelaki mangsa, Abdullah Che Wook, 63, arwah dimasukkan ke hospital itu akibat terminum cuka getah pada Selasa lalu.
Menceritakan kejadian tersebut, katanya, mangsa ketika itu berada di rumah bersama emak saudaranya, Siti Hawa Ibrahim, 77.
“Sambil berbual-bual, emak saya kemudian menuang air yang disangkanya air oren ke dalam gelas lalu meminumnya.
“Bagaimanapun, dia mengadu rasa air itu sangat pelik. Emak saudara saya kemudian merasa minuman itu, tetapi meludahnya semula kerana ia adalah cuka getah,” ceritanya ketika ditemui pemberita di rumahnya dekat sini semalam.

14 comments:

Zyash said...

Ya Allah ya tuhanku...keciannyer nenek ne...

mykhalis said...

alfatihah untuk mangsa,,untuk pengajaran..kalau ada barang bukan minumna,,label kan takpun letakkan dalam botol yg lain

mama maman said...

ni lagi kesian kan... sebab mata tak jelas perlihatan tersalah minum... aduhai.. ajalnya tertulis begitu....

FasiHaH SupiaN said...

haa...dah boleh pun ;)

ju said...

peh.dah jadi pemberita seh

nida husna said...

zyash : memang kesian kan

nida husna said...

khalish: tu la kan.. kalo boleh tu semua menda kena label..kalo tak jadi mcm ni la

nida husna said...

mama maman : aah kan..kita pon taktau ajal kita mcm mana lagi :)

nida husna said...

fasihah : tq very much taw :)

nida husna said...

ju: besala.. angan2 nak jadi wartawan ni..haha

Miecyber said...

Itu bahaya kalau minuman dan cecair lain di letak berhampiran...

Top 10 negara sihat

TYNTHA LANA said...

ya Allah..siannya.. sama2 la amik iktibar ya..

nida husna said...

miecyber :mmg bahaya :)

nida husna said...

tyntha lana : yeap, betol tu

kami

Daisypath Anniversary tickers

i love my blog

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers